level7
ForumRecensionerBloggarInfo
gastrikland_moi
mzldrveiwco175x175-75 New Star Soccer
Kategori: Rollspel, Sport
Utvecklare: New Star Games
Release: 2012-03-24
Betyg: 9
Fotbollsspel där du har kontroll över en enskild spelare och fattar beslut om dennes karriär. Matcherna spelas som minispel.

Finns även till Android och PC.

erik M38:83359 Chefredaktör
2012-03-31
Space
Stäng öppna inlägg
Space
15 januari 11:52
Jag har precis spelat en tredje karriär i NSS. Jag kan liksom inte tröttna riktigt på spelet även om jag för det mesta tycker det är rätt dötrist. Jag spelade lite planlöst ett par säsonger först för att få upp spelaren. När jag hade varit ute i Europa ett tag beslutade jag mig för att flytta hem till Sverige igen och börja spela för Sirius. Jag tog upp Sirius till allsvenskan (från norrettan) och vann den. Vinner man allsvenskan får man nästa säsong spela i Champions League så det gjorde jag också. Målet var att vinna CL med Sirius. Problemet är att Sirius är rätt kasst och alla mina medspelare springer långsammare och skjuter sämre än de stora lagens spelare, vilket betyder att man själv måste se till att göra lla mål. Det gäller att vara duktig på långskott samt att veta hur man ska slå passningar för att det ska vara störst chans att göra mål för medspelare (vilka kan missa hur bra lägen som helst). Vann i alla fall CF-finalen mot ManU och nu vette fan om jag har några andra mål med den här karriären. Jag har visserligen inte vunnit VM med den här gubben då finalen för ett par säsonger sedan blev helt värdelös. Utan att jag fått göra något med bollen hade Tyskland gjort fem mål, alla på totalt 15 minuter. Helt kört och utanför min kontroll att göra något åt. Min star rating är nu 54 med den här spelaren och det är nog det högsta jag uppnått hittills.

Varför kommer det ingen uppdatering? Varför inte en uppföljare? Spelet är ju fantastiskt kul. Någon annan som fortfarande spelar?

Kan tillägga att lönen är rätt skaplig nu. 75/13
bild
Inga svar på inlägget
Space
punka
2012-04-09
Har tagit alla achievements i spelet nu och känner att jag är klar med det. Avslutade med att ta upp BK Forward i superettan för att få "Win a lower league" och "Play for 10 seasons". :)

Min rating är lite sådär då jag bytt klubb många gånger i karriären. Det är fan omöjligt att göra bra insatser när man har dåliga sociala värden. -->

Kommer kasta mig över det här direkt om dom skulle släppa mer innehåll till det. Konkurrerar med Disc Drivin' som det bästa idevice-spelet någonsin i min bok.
photo
Svar på inlägget
Space Space
Space Space
Space Space Space
Space Space Space Space
Space Space Space Space Space
Space
2012-04-08
Helt otippat blev jag helt fast i det här i påsk.

Har spelat det lite konstigt. Lyckades inte vinna Premier League med Liverpool så jag bytte till Man C. Kom tvåa. Efter det bytte jag till spanska ligan och Barcelona. Kom tvåa även där och bytte till Madrid och kom två. Nu spelar jag i Milan och det lutar fan åt andra plats här med. Cuper har jag döremot vunnit några. Star Rating: 20, fullt på allt träning och har köpt allt. Tjänar 29/9 varje match och vet inte varför jag fortsätter spela
Svar på inlägget
Space Space
Space Space Space
Space
punka
2012-04-06
Vad har ni för karriärbästa mål och pass-avstånd?

Jag har aldrig "försökt" något speciellt långt och mitt längsta målskott är nog en misslyckad pass.

Furthest goal: 53.8
Furthest pass: 39.9
Svar på inlägget
Space Space
Space Space
Space Space
Space
gastrikland_moi
2012-04-03
Man ska sluta när man är på topp. Ligaseger och FA-cupseger får nog räcka för mig.
newstarsoccer_liverpool_theend
Svar på inlägget
Space Space
Space Space Space
Space
gastrikland_moi
2012-04-03
Köpte Pitch & weather pack idag för att stödja utvecklarna. Det var meningslöst. Bara mer av den redan fula grafiken.

Köp starbux för pengarna istället.
Inga svar på inlägget
Space
gastrikland_moi
2012-04-02
Fick kontrakt med Liverpool idag. Var skitnervös under förhandlingarna, men lyckades få bästa möjliga deal.

I första matchen gör jag två mål och en assist mot Chelsea (3-2) och blir MOTM! :)
Svar på inlägget
Space Space
Space Space Space
Space Space
Space Space Space
Space Space
Space Space Space
Space Space Space Space
Space Space
Space Space Space
Space Space Space Space
Space
punka
2012-03-31
Vad exakt är det som Pitch & weather-DLC gör? Är det bara lite grafisk variation eller påverkar det spelet på något sätt?

Vill verkligen stödja dom som gjort det här spelet så ska väl köpa det. Men man vill samtidigt inte stödja för usla micropayments. :)
Svar på inlägget
Space Space
Space
gastrikland_moi
2012-03-31
Jag harvar runt i de engelska småligorna än så länge. Har börjar maxa en del egenskaper träningsmässigt, men har en väldigt låg materiell standard så jag får inga lyxkontrakt med sponsorerna direkt. :)

Har en lön på 8+3 och 4 från sponsorerna. Blev av med en sponsor för ett tag sedan eftersom fansen i min förra klubb inte gillade mig. :(
Svar på inlägget
Space Space
Space Space
Space
gastrikland_moi
2012-03-31
De släppte en uppdatering igår med följande fiffiga fix:

What's New in Version 1.07

-Fixed blank screen after some cup match results
-Career Form on stats screen records average ratings for past 5 seasons
-Fixed Scottish Prem announcing league winners before it splits
-Fixed season review declaring Promoted/Relegated incorrectly for Scottish Prem
-Fixed points not carrying over after Scottish Prem league split
-Sponsors are impressed by Star Man awards
-Reduced amount that sposorship relationship decreases by each week
-Small energy boost at half-time
-Improved team mate shooting slightly
-Arrow on play match button is orange arrow if you are a sub, red if not selected
-Can drink NRG at half time
-Fixed unpopulated cup fixtures playing against an empty team
-Fixed ball going through net
-Added slight ratings boost for shots on target
-If opposition lose the ball during interception chance then play breaks down
-Fixed getting 2 passes if team mate shoots and it hits another team mate
-Cannot have "Success" after "Fail" if ball crawls over line in challenges/tutorial
-Tweaked match text speeds
-Wind directions switches at half-time
-Added buttons to browse cup rounds
-Can choose not to start dating girlfriend
-Added button to end relationship with girlfriend
-Can skip some messages "Not enough cash" etc
-NRG that boosts skills or relationship wil increase star rating instead if maxxed out
-Added soft exit button
-Improved sound system
-Added volume button
-Improved team mate AI
-Less chance of play breaking down if you make a long pass
-Reduced price of NRG drinks slightly
-Reduced amount of energy needed to train
-Reduced amount of energy needed for relationship game
-Match rating not so harsh on subsitutes
-Boss gets less angry if you are not picked in early levels
-Furthest pass & goal stats (season) reset at start of new season
-Lowered slot machine jack-pot payout