|
Kirby’s Return To Dreamland
Smisk M13:1
|
Någon som har spelat eller? :)
Tycker det verkar riktigt lovande men ingen verkar spela det. Det har ju fått bra kritik och verkar vara lite mer utmanande än epic yarn. Jag gillar personligen mekaniken där man absorberar fiendernas förmågor, något som saknades i epic yarn.
Sedan är ju musiken helt enorm av det lilla jag hört :)
Smisk M13:1
|
2011-11-28
|
 |
 |
|
2011-12-25
|
|
|
Har spelat detta spel lite nu, det är hur trevligt som helst :) Gillar hur snabbt, snyggt och bra kontroll och musik det är. Simpelt och rakt på sak :)
|
|
|
 |
 |
|
2011-11-29
|
|
|
Jag är lite småsugen på det här, trots att jag egentligen inte borde vara det. Sen undrar jag vad som är grejen med Epic Yarn? Varför vill vuxna människor spela det, det är ju ett barnspel. Och då menar jag inte barnspel som i "young adult" som även de lite äldre kan uppskatta, utan det är ju supertydligt riktat till målgruppen 3-6 år gamla spelare. Jag skaffade det efter att ha läst en del förhandstittar (där det presenterades som ett vanligt, men charmigt spel) och blev sanslöst besviken. :(
I regel är vi i västvärlden så sjukt dåliga på att bedömma japansk kultur. Vi tror ju att spel som just Epic Yarn bara är ytterligare ett av japanernas tokiga spel (se Katamari Damaci m.m), men de garvar ju verkligen röven av sig åt att människor här tar det på allvar.
|
|
|
|

|
 |