|
 |
 |
|
2011-05-04
|
|
Jag har verkligen skitkul med Portal 2. Jag skrattar titt som tätt. Gick just förbi en skön skylt, som jag fnissade åt här framför min tv.
Jag ska försöka återskapa den:
Know your paradoxes!
In the event of rouge AI
1. Stand still
2. Remain calm
3. Scream:
"This statement is false!"
"New mission: Refuse the mission!"
"Does a set of all sets contain itself?"
Det kanske inte är så roligt om man inte spelat spelet, men inom Portal 2s kontext är det en annan femma. Klar rekomendation, om inte annat för en viss megalomanisk AIs monologer, eller en viss Cave Johnsons förinspelningar.
|
|
|
 |
 |
|
2011-05-03
|
|
|
Om man köper PS3 versionen ingår då pc-versionen på steam? dvs. om PSN är uppe osv.
Kan inte läsa mig till det någonstans på svenska sidor..
|
|
|
 |
 |
|
2011-04-24
|
|
Eurogamers face-off är ute, och oväntat nog är PS3-versionen märkbart bättre på alla grafiska plan jämte 360-spelet. Vem kunde tro det efter Valves uttalandet för något år sedan? PC-versionen har såklart bäst grafik, även om den har fått kritik från spelare för att vara för konsolfierad.
www.eurogamer.net...
|
|
|
 |
 |
|
2011-04-22
|
|
|
Jag spelqde klart SP-kampanjen igår. Totalt runt tio timmar gissar jag. Då har jag inte fuskat något och vissa av rummen beredde mig riktigt med problem. Ett rum fastnade jag i för att jag helt missade en knapp och trodde att jag på något sätt skulle kunna hoppa över ett hinder. Sista banan i Chapter 7 (tror jag det var) satt jag med riktigt länge. Det var nog det svåraste.
Ett helt fantastiskt spel är det iaf. Handlingen är riktigt bra och humorn får mig att skratta högt emellanåt. Nu längtar jag till att få köra igenom coop-kampanjen. Är den ungefär lika lång?
|
|
|
 |
 |
|
2011-04-19
|
|
|
|
|
|
 |
 |
|
2011-04-14
|
|
|
Det är en ren njutning att spela första timmen av Portal 2. Man har med sig Stephen Merchant (Ricky Gervais högra hand) som konstant pratande guide. Smått briljant.
Lite orolig för om det blir tjatigt med portalpussel i längden, men än så länge är det kul.
|
|
|
 |
 |
|
2011-01-24
|
|
Mina intryck här:
level7.nu...
Frågor (efter att ni läst texten)?