150 år in i framtiden är mänskligheten nästan utrotad. Spelet utspelar sig i ett New York som delvis tagits över av naturen. Huvudpersonen heter Monkey och görs både till röst och rörelser av Andy "Gollum" Serkis. Monkey slåss framför allt med en stav och kan uppgradera sina färdigheter genom att besegra fiender. Titeln antyder på att Monkey är förslavad av en kvinna vid namn Trip som bestämmer vad du ska göra.
Velade fram och tillbaka mellan detta & Castlevania.
Men storyn i detta spel var det som till slut gjorde att jag valde just detta spel.
Mycket lånat från Uncharted vilket jag absolut inte har något emot. Miljöerna är färgglada och kamera-arbetet ger många gånger episka vyer.
Ända nackdelen är att jag blivit olyckligt kär i Trip :(
Har inte spelat ut spelet än, men ack vilken pärla!
Aningen "tjejig", men såååå vacker, och vilken röst... Mmmmmmmmmmm
Hade spelat en förhandsversion i några timmar när jag fick en recensionskod idag och fick börja om. Det är lite mer slipat nu, men tyvärr känns det inte så bra som jag hade hoppats. Antingen har Ninja Theory inte blivit bättre sedan Heavenly Sword eller så har de stressat fram det.
"The anticipated tactical action adventure by acclaimed development team Ninja Theory will launch for PlayStation®3 and Xbox 360® on October 8th 2010."
Enslaved är ju Heanly Sword-skaparnas nästa spel. Bara det ett skäl att se fram emot det, men att det utspelar sig i ett igenväxt New York tilltalar mig verkligen.
Vi har sammanfattat en del av infon från senaste Game Informer:
"Ninja Theory ligger bakom ett av de första exklusiva PS3-spelen; Heavenly Sword, som fick ett blandat mottagande när det släpptes. Nu återkommer de med ett spel med samma fokus på äventyr, mellansekvenser och ansiktsanimationer i Enslaved till Xbox 360 och PS3.
150 år in i framtiden är mänskligheten nästan utrotad. Spelet utspelar sig i ett New York som delvis tagits över av naturen. Huvudpersonen heter Monkey och görs både till röst och rörelser av Andy "Gollum" Serkis. Monkey slåss framför allt med en stav och kan uppgradera sina färdigheter genom att besegra fiender. Titeln antyder på att Monkey är förslavad av en kvinna vid namn Trip som bestämmer vad han ska göra, men också hjälper honom både teoretiskt och praktiskt."
Tycker det låter riktigt lovande. Bara att Ninja Theory ska göra ett spel om ett New York som är övervuxet av växter får mig sugen.
Scans går att hitta om ni söker smart på nätet. :)