level7
ForumRecensionerBloggarInfo
gastrikland_moi
ds_74580 Max Payne 3
Prisjakt: Max Payne 3 139 kr
Kategori: Action
Utvecklare: Rockstar Vancouver
Release: 2012-05-18
Rockstar Vancouver gör den tredje delen av den mörka och råa spelserien om Max Payne. Remedy, som gjorde de tidigare delarna, är inte involverade.

Även den tredje delen kommer handla om korruption, svek och "intensivt våld", men ska också ta Paynes historia i en ny riktning ett par år efter händelserna i Max Payne 2.

PS3 och PC

erik M37:83359 Chefredaktör
2009-03-23
Space
Stäng öppna inlägg
Space
av4979
6 mars 11:58
Jag hajar inte, när jag lånade spelet av brorsan låg det på tre skivor. När jag köpte det häromdagen var nedladdningen på 7.3GB. Hur går det ihop?
Svar på inlägget
Space Space
Space Space Space
Space Space Space
Space Space
Space Space Space
Space Space Space Space
Space Space Space Space Space
Space
pew
2012-07-26
Försökte klippa ihop alla mina favoritsekvenser från Max 3. De kommer i samma ordning som uppdragen i spelet så vill ni inte spoila det ni inte har spelat är det bara att trycka ner i tid. Enjoy! :)

Svar på inlägget
Space Space
Space Space Space
Space Space Space Space
Space
pew
2012-07-16
När denna börjar spelas under striderna mot slutet. TEH goosebumps. :)

Inga svar på inlägget
Space
pew
2012-07-14
Slog till på Steam-rean och har dragit igång mitt andra varv nu. Spelet ser otroligt bra ut på PC och 360-kontrollen har fullt stöd. Om spelet var en 8:a första varvet så kan det nog utan tvekan bli en 9:a nu. :)

Lär spela in lite filmer snart där jag lallar runt till Matrix-musik och annat. Håll till godo!
Svar på inlägget
Space Space
Space Space Space
Space Space
Space Space Space
Space Space Space Space
Space
pew
2012-07-13
Billigare än såhär blir det nog inte på ett tag. Slå till nu gott folk! :)

store.steampowered.com...
Inga svar på inlägget
Space
pew
2012-06-29
Klarade Max 3 idag och sammanfattar det som en nöjesfull och intensiv upplevelse. Stort fokus på eldstrider men också en stilfull och engagerande handling. Bäst var dock alla små designmässiga detaljer. Rockstar simmar motströms och fimpar health regeneration, hjälpande pilar och annat trams. Miljöerna indikerar vägen på små smarta och logiska sätt och för att återhämta hälsan måste Max äta piller. Blir han träffad av ett skott i ett kritiskt läge så ges man chansen att skjuta personen som avfyrade skottet och kan hamna på fötter igen. Misslyckas man så dör man dock. Ibland blir det en del trial and error men överlag tycker jag att det är en klockren design. Max 3 presenterar inte så många nya inslag för genren men de som finns där har verkligen fått mycket omsorg.

Stort plus också för bullet time som känns välbalancerad och AI:n som nästan alltid bjuder på en tuff match. Gillar man tredjepersonsskjutande så är detta ett måste.
Svar på inlägget
Space Space
Space Space Space
Space Space Space
Space Space Space Space
Space Space Space Space Space Space
Space Space Space Space Space Space Space
Space Space Space Space Space Space Space Space
Space Space Space Space Space Space Space Space Space
Space Space Space Space Space Space Space Space Space Space
Space Space
Space Space Space
Space Space Space Space
Space
min_maxamed_bild
2012-05-20
Jag menar inte stor kritik i titeln. Jag fick spelet som födelsedags present och jag började spela innat.

Nån timme in skulle jag säga det är snyggt berättad,bra och utmanande gameplay. Fienderna står inte still, de går runt och jag har dött ofta för jag använde för lite bullettime i början.

Hittills negativt är berättandet,handling. Det är snyggt men det är mycket Noir klishè, de överdriver Max drickande,klagande över hans liv. Handlingen måste bli bättre. Annars är ju Max Payne bra hyfsad shooter utan skön noir story.

För mycket Rockstar stil berättandet för lik deras andra spel.
Svar på inlägget
Space Space
Space Space Space
Space Space Space
Space
gastrikland_moi
2012-05-18
Någon timme in och Max Payne 3 känns som jag hade tänkt mig det. Väldigt mycket fokus på eldstrider, som fungerar bra i 8 fall av 10, men har lite småstrul med siktet och att ta skydd.

Vuxen handling och karaktärer, väldigt blodigt och snyggt berättat.
Svar på inlägget
Space Space
Space Space
Space Space
Space Space Space
Space Space
Space Space Space
Space Space Space Space
Space Space
Space Space Space
Space Space Space Space
Space
Swe
2012-05-14
Inga svar på inlägget
Space
zombie5
2012-05-14
Överlag bra betyg hittills. Hde hoppats på lite ljummare mottagande så man kunde skippa/vänta med spelet, men nu blir det nog ett köp :(

www.gamerankings.com...
Inga svar på inlägget
Space
pew
2012-04-11
Ser lätta ut. Blir nog platinum i detta. :)

uk.ps3.ign.com...
Svar på inlägget
Space Space
Space Space Space
Space
pew
2012-03-28
Lär bli ett jädra spammande av bullet time känner jag. :)

www.gametrailers.com...
Inga svar på inlägget
Space
mediumtonymontana2
2012-03-23
Börjar bli sugen på max payne. Kommer er recension innan release eller efter?
Svar på inlägget
Space Space
Space Space Space
Space
pew
2012-03-15
Riktigt coolt att de berättar handlingen utan några laddningstider eller klipp mellan mellansekvens och gameplay. Allt är helt sömlöst.

Inga svar på inlägget
Space
pew
2012-03-01
I en video här: www.gamespot.com...

Och om ni inte orkar titta:

• Cover-systemet fungerar som i andra spel men används annorlunda. Du är ständigt i rörelse och vill förflytta dig och din hälsa återhämtas inte av att du stannar upp. Cover blir endast en nödvändighet när du vill ta en kort paus och tänka igenom din taktik.

• Känslan i skjutandet påminner mer om Uncharted än Gears of War. Kameran och rörelserna är snabba vilket uppmanar till mer rörlighet i spelet.

• Rage-motorn (som brukar användas för open world-spel) lämpar sig bra även för Max Payne eftersom animationerna bidrar till realismen och känslan i striderna.

• "Bullet cam" har gjorts om till en "final kill cam". Effekten uppenbarar sig bara när du dödar den sista fienden i området. Detta hjälper till att indikera när läget är fritt.

• Spelet innehåller många partier i dagsljus men känslan är ständigt mörk och noir-aktig.

• Spelet har många flashback-uppdrag där du får uppleva Max gamla polisdagar i N.Y.

• Max reser till Sao Paolo för att fly från sitt förflutna men nya problem börjar uppdagas. Många karaktärer pratar portugisiska (utan undertexter) vilket ska bidra till förvirringen som Max känner i den nya hotande omgivningen.

• Det är fullt möjligt att mixa enhandsvapen precis som du vill.

• Remedy och Rockstar har samarbetat och givit varandra feedback.

• Närstrid är möjligt genom en attack som aktiveras när du trycker på skjutknappen nära en fiende.
Svar på inlägget
Space Space
Space Space Space
Space Space Space Space
Space
pew
2012-02-16
"Just another day at the office huh..."

www.gametrailers.com...
Inga svar på inlägget
Space
pew
2012-01-18
Euphoria + Max Payne = Max win!

www.gametrailers.com...
Svar på inlägget
Space Space
Space Space Space
Space
pew
2011-12-02
Är sjukt taggad nu. :)

www.gametrailers.com...
Inga svar på inlägget
Space
pew
2011-11-17
En klassisk Rockstar-trailer där en berättarröst går igenom spelets olika moment. Ser inte helt dumt ut. Verkar finnas fler referenser till de tidigare spelen än vad jag först trodde.

Svar på inlägget
Space Space
Space Space Space
Space Space
Space Space Space
Space Space Space Space
Space Space Space Space Space Space Space Space
Space
pew
2011-09-14
Vad ful han är. Men jag diggar att han rakar skallen, det passar in på nåt sätt. Som att kavla upp ärmarna liksom. :D

Inga svar på inlägget
uder