Jag spelade mycket mobilspel på min Xperia Play, men när prestandan blev lite för klen tog jag ett mindre uppehåll.
När jag köpte en Nexus 7 och senare Galaxy S3 hade jag tänkt plocka upp mobilspelandet igen - men det finns inget sug alls. Jag tankade hem ett par titlar men det rörde dem knappt. På S3:an som jag har ägt i över en månad har jag nog under en timmes total speltid.
Är det fler som har tappat intresset för mobilspel? Eller spelar ni mer än någonsin? Märker ni någon hype kring nya titlar?
Lyssnade på några podcaster av P3 Spel igår och då nämnde de det här spelet.
Det är väldigt enkelt, där finns två knappar där det står "Work" och sen ska du trycka så snabbt eller långsamt du vill. Därefter får du se vad det blir av ditt liv, och det finns många alternativa vägar. Och det tar bara typ 30 sekunder att spela :)
När man är klar får man se hur många timmar man jobbat och hur lycklig man var. Det som håller kvar en är att försök få nya yrken och klara vissa combos som är rätt roliga. Jag vet inte hur roligt det är i längden men jag tycker att det är lätt värt de 7 kronorna det kostade.
Spelet Beans's Quest är nu gratis till iphone/ipad. Det är nog det enda riktiga plattformsspelet som jag tycker fungerar på touchpaden utan att det bara känns frustrerande.
Grym grafik, musik och en hel del innehåll. Lätt värt att testa om man saknat en riktig plattformstitel:
Jag köpte några mobilspel att ge bort i present men lyckas inte få det att fungera riktigt. På min front verkar allt gå igenom men spelen kan inte tas emot. Eller så har vi missat något. Är det någon som vet hur det går till när man ska ta emot och aktivera apparna?
Double Fines "Middle Manager of Justice" är släppt på appstore sedan några dagar. Någon som testat?
Jag har bara hunnit snabbtesta spelet som verkar vara en blandning mellan gamla Evil Genius och Game dev story(samt dom fem miljarder löpandebandsprincip-titlarna som Kairosoft släppt ifrån sig varje dag dom senaste åren). Det verkar vara en riktigt schysst micromanagement-spel av det lilla jag spelat.
Kickstart-releasen av Carmageddon finns nu uppe på appstore. Gratis i 24h tror jag dessutom.
Lätt värt en kvart av ens tid enbart på grund av nostalgins skull. Kontrollen fungerar även bättre än vad jag trodde, även om spelet inte är jättekul nu för tiden.
Synd att det inte var uppföljaren Carpocalypse Now som släpptes dock. :(
Jag har nog bestämt mig för att det blir en iPhone som blir min nya telefon. Men tänkte då att dyka än längre ner i äppelcidern och tittar därför efter en bättre begagnad padda.
Är det värt att kasta bort 1000 kronor på en 3rd gen eller duger tvåan för slösurf, spotify, film och serietidningar?
Jag har alltid varit rätt nöjd med Safari och ogillat alla tidigare konkurrenter. Testade dock Chrome nu och den kändes riktigt snabb och schysst. Skönt med sync via ens google-konto. Funderar starkt på att testa köra Chrome som standard.
Är det någon som spelar Lunar Silver Star Story Touch eller Final Fantasy Dimensions och kan ge lite intryck? Är lite sugen på ett jRPG till iOS, men är inte övertygad av recensionerna jag läst även om båda verkar spännande.
Kan enklast beskrivas som en enklare version av FIFA:s Ultimate Team. Man kan spela det helt gratis, men jag rekommenderar att lägga åtminstone 15 kronor på spelets valuta för att få lite nedförsbacke i början.