level7
ForumRecensionerBloggarInfo
Här diskuteras grafikkort, kommande som befintliga, nya drivrutiner och annat som har med ämnet att göra.

loevet M30:8286 Redaktör
2007-10-12
Space
Stäng öppna inlägg
Space
sandman4
2012-03-18
Jag har två stycken HD6990-kort i crossfire. Varje kort har en DVI och fyra DisplayPort-utgångar. Min monitor är en Dell U2711 och min upplösning är givetvis 2560x1440.

Med en DVI-kabel fungerar allt som det ska, men jag vill använda DisplayPort så jag slipper extrasladdar för ljudet. Det har funkat, men jag vet aldrig vad det är som får det att fungera. Jag kan koppla in en DP mini till DP-kabel och inget händer. Om jag startar om datorn så händer inget. Men förut så vet jag att på något vis så har det hoppat igång till slut. Men nu, efter att haft maskinen ifrånkopplad en stund (för att installera vattenkylning, inget som kan ha påverkat detta enligt mig) så funkar det inte. Jag kan inte få datorn att ge signal på någon av de åtta DP-portarna. Kopplar jag in min Macbook Air så funkar det klockrent i samma upplösning så det tycks inte vara något fel på varken monitor eller kabel.

Jag vet inte vad jag ska göra för att datorn ska ge mig en utsignal på DP-porten, och jag har kört fast. Med min Macbook Air så väljer jag ju bara "detect displays" i menyn när jag kopplat in monitorn och då hittar den den, men jag kan ju inte välja någon sådan meny på PC'n när jag inte ser något på skärmen.

Någon som har några råd?
Inga svar på inlägget
Space
Eken_NJD
2007-10-12
Nu finns det en ny version av drivrutinen Catalyst tillgänglig för ägare av ATI-kort. Version 7.10 ska enligt utsago innehålla avsevärda förbättringar för spel, särskilt för FPS.

Taget från SpelFeber:
"AMD:s nu släppta Catalyst 7.10 levererar rejält med förbättringar i många shooters. Detta har lett till att uppdateringen döpts till "the shoot-em-up driver" av grafiksnickrarna själva. Framför allt ska HD 2000-serien få bättre prestanda, men även X1000-serien får lite kärlek. Bl.a. upp till 70% förbättring för Radeon HD2000-serien i BioShock (i DirectX10). Som det ser ut verkar Crossfire-uppsättningarna vara de som ökar mest, men generellt bör de flesta ägare av nyare Radeon-kort bli glada"

game.amd.com...
Inga svar på inlägget
uder