Någon som kör Ballad of Gay Tony något? Vad tycker ni?
Har själv bara kört någon timme och det håller ju som vanligt hög klass på berättandet och dialogen medan minispel och annat är av lite mer tveksam kvalitet.
är det ngn som spelar online fortfarande?(ps3) ja lirar Deathmatch och Team Deathmatch riktigt mkt=) om någon är sugen på att spela så får ni gärna adda mig på PSN, heter Zteken :D
ja jag är rankad femma i världen på cops and crooks. lite lustigt, andra gången i år jag spelar ett spel för skojs skull och blir rankad i topp. alltid trevligt. :)
Nu när det kommer trophies till GTA IV, är det någon annan som kommer att spela om spelet på nytt eller tänker ni bara nöja er med de ni får retroaktivt?
Själv måste jag börja om på nytt. Inte för att det är något dåligt. Jag har spelat ut handlingen två gånger nu och 100 % en gång, men har inte blivit trött på spelet på långa vägar.
Hur som helst så tog det längre än 30 timmar att klara handlingen nu senast, och eftersom en trophy belönas om man gör just det så måste jag spela om allt.
Jobbigaste trophien blir nog utan tvekan den som kräver att man når rank 10 online, vilket tar en jävla massa tid. Själv har jag spelat online hur mycket som helst men är bara rank 6. Kanske för att jag inte grindar Hangman's NOOSE som alla andra tycks göra.
Det står på vissa sidor att man ska klara "delivery missions", någon som vet vad det är? är det jobben man får av Little Jacob eller är det "Text message cars" uppdragen? Någon?
Jag är sjukt osugen på att spela Gta4. Tröttnade verkligen totalt efter 2 tredjedelar av spelet. Nu har jag väl bara en 10 uppdrag kvar ungefär, men det höll verkligen inte hela vägen för mig. Dock var den första halvan av spelet magiskt. Jag vet inte om det beror på att spelet är lite för långt eller om det är för att uppdragen liknar varandra för mycket. Egentligen tror jag att det beror på att jag har tröttnat på staden kanske. Det behövs ialla fall något extra nästa gång för att jag ska ha kul spelet igenom. Jag tycker fortfarande att spelet är värt alla höga betyg och skulle ge det en 9:a. Det bör kanske göra något radikalt med serien nästa gång dock.
I Gamereactors senaste nummer har de publicerat ett rykte som säger att nästa GTA kanske kommer att bli ett onlinespel. Det är i såna fall tänkt att man ska bilda gäng och skapa mayhem tillsammans i en enorm stad.
T ex:
"At best then, by the time the game had been played, copy written and subbed ready for the Tuesday morning, most journalists (both in the UK and the US) had played for only a few hours, experiencing just a fraction of the game’s content, a situation testified to by various admissions in professional reviews.
Time Magazine dubbed their piece Grand Theft Auto IV: The 6.24% Review while the Associated Press reviewer, Lou Kesten, admitted to having spent only spent eight hours with the game.
Slate Magazine’s excellent Chris Baker admitted he only had chance to ‘scratch the surface of the game’ going on to say in a comment on N'Gai Croal’s Level Up blog: "I couldn't even attempt to be definitive…it was kinda liberating”.
The BBC noted the phenomenon saying: "Most reviewers were not sent advance copies of the game, and instead had to attend Rockstar offices or sit in booked hotel rooms to play the game,” where Rockstar could keep an eye and some pressure on them. While these few admitted the partial and necessarily subjective nature of their reviews, how many passed off their impressions as being definitive of the whole?"
Nu var ju GTA IV värd all hype, men hur är det med andra spel?
En fråga: Hur många här har suttit och spelat GTAIV på gammal tjockTV? Märkte igår när min bror spelade att det flöt på bra mycket bättre än på HDTVs, antagligen för att det inte behöver skalas upp osv.
Så dom som försvarar GTAs framerate och sitter framför SDTV, ni kan stryka era åsikter, dom är inte värda något ;)
Helt sjukt detta. Det började med att jag ringde Packie och skaffade mig en bilbomb. Hämtade bomben och placerade den under en polisbil. Körde sedan efter med min bil och väntade till ett bra tillfälle att smälla av bomben.
Jag detonerade bomben vid en korsning, men en av polismännen dog inte. Han överlevde en bilbomb! Då hade polisen ju ingen bil längre, han såg en taxi och skrek: "Get out! I need this vehicle". Taxichauffören svarade argt:" Foreign asshole". Att säga det till en från samma nationalitet är lite skumt. :)
Sen till saken. Polisen hade alltså stulit en taxi och jag tänkte: hmm, undrar om man kan hoppa in som passagerare? Otroligt nog gick det och när jag hade hoppat in i taxin vände sig polisen om och frågade: Where can I take you?
Kom precis att tänka på detta och Rockstar nämnde ju det ganska mycket innan spelet kom. Är det möjligt att döda spelets olika nyckelpersoner, exempelvis Brucie eller Little Jacob? De fyller ju ingen funktion för handlingen vitt jag kommer ihåg.
Med en så levande stad måste väl alla ha samlat på sig åtminstone ett minnesvärt ögonblick? Tänkte vi kunde lista några fina moments (spoila inget ur handlingen) :)
1. Cruisa runt lagligt med en Phantom (lastbilen med den långa nosen) och kolla på allt det vackra som åker förbi. Oslagbar känsla.
2. Sitta och lyssna på Romans taxichaufför när han skjutsar gratis. Hejdlöst underhållande :D
3. Åka tåg sent en natt när det regnar och är dimmigt.
4. Glida runt med helikopter när det är mörkt och staden är upplyst.
5. Jogga runt i den södra parken på den första ön.