|
|
Första Tekken-spelet till nästa generations konsoler. Jin Kazama, Lili (från Tekken: Dark Ressurection) och Hwoarang verkar vara med i spelet att döma av trailern.
Vår info
erik M38:83359 Chefredaktör
|
2006-08-14
|
 |
 |
|
2010-11-03
|
|
|
|
|
|
 |
 |
|
2009-11-17
|
|
|
Ja men jag har ej fått Yoshimitsu's bana för måste besegra nightmare train bana först. omöjligt att klara den. ge mg nåt tips att klara på bana? jag brukar använda Law du då?
|
|
|
 |
 |
|
2009-11-17
|
|
|
Ja men jag har ej fått Yoshimitsu's bana för måste besegra nightmare train bana först. omöjligt att klara den. ge mg nåt tips att klara på bana? jag brukar använda Law du då?
|
|
|
 |
 |
|
2009-11-17
|
|
|
Yo Tekken 6. kan ngn hjälpa mig?
Jag har lirat så lång tid å hitta aldrig item som kan använda full health i campaign mode för att besegra Nightmare Train.
Nightmare Train e sjukt överdrive svårt tycker jag.
|
|
|
 |
 |
|
2009-11-03
|
|
|
Låste precis upp den sista. :)
Alla unlockables:
Tekken 6 Arcade Cabinet
Arcade Addict - Pass the offline arcade mode
Tekken 6 Logo T-Shirt (M, F)
Friend of Foe - Advance in Scenario Campaign Mode
Tekken 6 Crystal T-Shirt (M, F)
It's All Coming Back To Me - Defeat Heihachi Mishima (Area: Mishima Estate) in Scenario Campaign Mode
Kazuya Gloves
That's No Hero - Defeat Kazuya Mishima in the Scenario Campaign Mode
Tekken 6 Long T-shirt (M, F)
Showdown - Defeat Jin Kazama for the final time (Area: Azazel Temple) in the Scenario Campaign Mode
|
|
|
 |
 |
|
2009-11-02
|
|
|
Ja det är helt sinnessjukt. Jag är just nu inne i ett flow som jag annars bara brukar känna när jag spelar Virtua Fighter. Det bokstavligt glöder om fingrarna när jag dansar fram med min iskalla Dragunov. Mina combos börjar sitta perfekt, min juggling blir bara bättre och bättre och ukemi är så gott som behärskat. Fan vad jag njuter. :)
3D-fighting är en smal genre. De riktigt stora spelen är få. Passa på nu gott folk när det äntligen släpps ett spel som visar vad genren handlar om. T6 är den nya drogen.
|
|
|
 |
 |
|
2009-11-01
|
|
|
Hur har Namco tänkt här? PS2-grafik och kontroller som inte är ett dugg anpassade till 3D-strider mot flera motståndare. Inexakt och tråkigt - och ett måste för att kunna se karaktärsfilmer och förstå handlingen.
|
|
|
 |
 |
|
2009-10-30
|
|
|
Äntligen en fetknopp som är kul att spela med. Rufus från SFIV bleknar i jämförelse. :)
Vilka karaktärer kör ni med nu då? Mina favoriter än så länge är Jin, Dragunov, Lili och Leo (Tekken har äntligen fått en Akira!).
|
|
|
 |
 |
|
2009-10-29
|
|
|
Helvete vad bra det är. Det märks att Namco har haft spelet ute på marknaden i nästan två års tid; spelsystemet är enormt polerat. Framförallt är det karaktärsgalleriet som imponerar. Alla de nya karaktärerna är roliga att spela med och en del gamla karaktärer som tidigare varit tråkiga (ex. Akuma) har fått sig en rejäl uppsving. Ingen är lämnad åt slumpen.
Spelsystemet öppnar upp för en riktig combofest, och som de flesta anar är det juggling (slå på en flygande motståndare) som står i fokus. Konceptet har vidgats en aning och det tar nu inte lika mycket skada att juggla, vilket är tänkt att inspirera till mer avancerade (längre) kombinationer. Något att ha i åtanke om man kanske redan har svårt för juggling. Spelkänslan är annars riktig explosiv, man känner sig som ett vilddjur när fingrarna börjar komma igång och det produceras träffsäkra tekniker. Det är Tekken helt enkelt, jävligt bra Tekken. Se till att skaffa nu gott folk så att vi kan börja köra turneringar! :)
|
|
|
 |
 |
|
 |
 |
|
2009-10-29
|
|
|
Ikväll blir det T6! Som man har väntat. :D
|
|
|
 |
 |
|
2009-10-22
|
|
|
Om drygt en vecka släpps årets fightingspel. Vilka kommer att köpa och till vilket format? Personligen kommer det här bli mitt största spelprojekt det här året, ska försöka införskaffa en arkadsticka snarast.
PlayStation 3:
ninja x
FalckSecurity
Thuram
Xbox 360:
|
|
|
 |
 |
|
2009-10-14
|
|
På hemsidan går det nu att läsa en hel del ny information. Bland annat om alla karaktärer, den nya grafikmotorn och customization. Just customization verkar vara väldigt generöst denna gång, har hört rykten om att det knäcker VF till och med. :)
tekken.namco.com...
|
|
|
 |
 |
|
2009-10-12
|
|
Det ligger diverse filmer uppe på GT som visar lite nya moves från alla fighters. Måste säga att spelet ser helt galet bra ut. Checka bara in Armor King i filmen här nedan, jag får ett rus bara jag kollar på gameplayet. :)
www.gametrailers.com...
|
|
|
 |
 |
|
2009-10-11
|
|
|
|
|
|
 |
 |
|
2009-10-07
|
|
Sämst att Tekken 6, Brütal Legend och Uncharted 2 släpps på en och samma månad. Hur ska man hinna? :(
www.gametrailers.com...
|
|
|
 |
 |
|
2009-08-31
|
|
|
Är det nån som vet hur kontroll systemet är?
|
|
|
 |
 |
|
2009-04-30
|
|
Det kanske ligger något i att Tekken 6 har toppat arkadlistan i Japan i flera månader nu? Spelet ser riktigt hett ut.
Intervju och gameplay:
www.gamespot.com...
|
|
|
 |
 |
|
2009-02-05
|
|
GameSpot har intervjuat en av spelets uvtecklare för att få reda på lite svar angående diverse.
Intervju:
www.gamespot.com...
|
|
|
 |
 |
|
2008-09-20
|
|
|
|
|
|
 |
 |
|
2008-01-31
|
|
SDTekken berättar om en ny boss i Tekken 6.
a new hidden boss character in Tekken 6! NANCY MI847J is a GIGANTIC robot boss that shows up right before you fight Azazel. Word is, NANCY can not be stunned or juggled like normal characters due to it’s size. Regardless if you defeat it or not, you will still proceed to the next stage. Verkar lagom fläskig. :)
sdtekken.com...
|
|
|
|

|
 |