|
|
Jag fick filmen "Walk the line" på DVD idag. Filmen berättar om countrylegenden Johnny Cachs liv. Filmen är oerhört välspelad, välregisserad och noga med roliga detaljer som vi Cash-fans kan snappa upp. Filmen är oerhört bra, något som inte görs sämre av att musiken är så oerhört fantastisk (det är ju ändå Cash). Ryktet säger att det faktiskt är Joaquin Phoenix och Reese Witherspoon som sjunger i denna film. Stämmer detta borde Reese bli countryartist istället för skådespelare (= Joaquin Phoenix drog faktiskt ut på turné efter filmen och spelade Cash-låtar på diverse fängelse. Väl förvaltat arv!
Någon annan som fått sin kopia idag?
loevet M30:8286 Redaktör
|
2006-06-28
|
 |
 |
|
2006-06-29
|
|
|
Tycker att filmen är riktigt bra.
Joaquin Phoenix spelar Johnny riktigt bra och Reese Whiterspoon ska vi inte klaga på, hon gör en fantastisk roll av June och sjunger riktigt bra gör hon också! Och ja, både Joaquin och Reese sjunger!:) Köp den vettja...
helt klart värd!
|
|
|
 |
 |
|
2006-06-28
|
|
|
Om Cash fick reda på att kärlekskomedi-nollorna Joaquin Phoenix och Reese Witherspoon har huvudrollerna i en film om hans liv skulle han vända sig i graven. Seriöst, han hade lackat.
Det pinsamma skådespelarvalet har även gjort att jag själv inte orkar se filmen. Men jag ska allt ta och göra det.. måste bara tajma med en dag då jag känner mig tillräckligt självdestruktiv :)
Hörde förresten på nyheterna att Jessica Simpson ska spela Jannis Joplin i filmen om hennes liv. Världens näst sämsta casting med andra ord!
|
|
|
|

|
 |