Inom kort kommer jag lansera Natursidan.se. Det är mitt nya projekt för att få utlopp för mitt ökande naturintresse och kommer handla om allt från sällsynta fåglar och politiserade rovdjur till vackra naturområden och sevärda naturfilmer.
Lite extra kul att det är stark L7-koppling även till Natursidan.se. Marie Mattsson som skrev här ett tag är en av fotograferna på sidan, Monsterdiggare har gjort loggan, Arsenik har gett råd om rättigheter, min gamle vapendragare Emil har hjälpt mig med designen och Olif kommer skriva artiklar för sidan.
Det här betyderINTE att jag slutar med Level 7. Jag tar bara ett litet steg åt sidan för att låta Anders "Borsten" Wollner ta ett steg fram. Han har skrivit för oss i flera år nu och har tidigare erfarenhet av att driva en spelsajt. Han gör redan ett mycket bra jobb som ny chefredaktör med nya idéer, förståelse för L7:s "själ" och bra nyhetsvärdering.
Level 7 går bättre än någonsin och med den här lilla omorganisationen på redaktionen kommer vi kunna utöka vårt sätt att rapportera från spelbranschen ytterligare.
Ni som vill läsa artiklar och nyheter eller se på bilder som har med naturen att göra är varmt välkomna till Natursidan.se. Där finns även ett lite enklare forum för er som vill diskutera klimat, flyttfåglar, ekoturism, rödlistade arter eller något annat.
Varmt välkomna!
/erik
Obs! Ni får gärna hjälpa till att sprida detta senare, men jag vill vänta lite med lanseringen. Jag säger till. :)
Är nere i Västervik hos svärmor och har så klart kisse med. Katten är en innekatt och här nere hänger hon ofta på den inglasade altanen. Vi satt och åt och det blev plötsligt ett jävla liv utifrån. En rödstjärt hade tagit sig in via taket och katten var helt tokig. Vi fick ut fågeln så klart och katten är jävligt besviken men det var coolt att det inte var en helt vanlig fågel jag fick ta i.
"Avverkningen av skog kommer att öka under de närmaste åren. Kalhyggen utgör inget problem. Bidrag för mer skonsam avverkning behövs inte." Säger landsbygdsminister Eskil Erlandssson (C) i en intervju med DN.
Inte riktigt vad jag ville komma hem och läsa, men vad annat är att vänta av Centerns miljöpolitiksbluff? Deras "miljöpolitik" ska väl försöka tilltala de som inte tror att vi behöver ändra vår livsstil över huvud taget.
Som om marknaden fixar biffen om vi låter den vara oreglerad.
I mitten av juni ska jag åka till fjällen (Funäsdalen i Härjedalen). Det är en arrangerad fågelskådarresa så man blir ganska omhändertagen, men en av dagarna ska vi göra en vandring upp på fjällen som är 1-2 mil lång.
Jag har inte vandrat i fjällen sedan jag var en liten palt så jag undrar hur mycket som är rimligt att bära med sig en heldag i fält? Hur många kilo pallar man ha i ryggsäcken om man ska gå en hel dag?
Kamera, handkikare och tubkikare med stativ väger en del. Jag är van att bära det i 3-5 kilometer, men jag antar att det här är något helt annat.
Ja, det är min sorgbehandling för att jag sitter här lite småsjuk och jobbar istället för att vara på Landsort med mina kamrater och då fått se en pärluggla på fem meters håll. :(
Lägger upp denna sida här och i fototråden, sidan tillhör en arbetskamrat till mig. Jag gillar verkligen hans kort... Nattkortet på rådjuret är sjukt bra...
Vet inte om det här är rätt tråd med tanke på att detta hände på Köpenhamns Zoo och inte ute i naturen. Men jag filmade en apa som hade lite problem med att öppna en säck och han blev nog lite trött på att bara försöka..