level7
ForumRecensionerBloggarInfo
gastrikland_moi Det sjunde spelet om Lara Craft kommer försöka ta serien tillbaka till grunden av utforskande och pusslande. Vi kommer också få se en nydesignad Lara som dessutom begåvats med nya utrustning och nya rörelser.

Vår info om spelet

erik M37:83359 Chefredaktör
2006-01-04
Space
Stäng öppna inlägg
Space
zombie5
2006-04-06
Tomb Raider och jag har inte gått bra ihop sen del ett, men efter att ha klarat demot blev jag riktigt imponerad. Visst finns det fortfarande moment där kameran och kontrollen gör sitt bästa för att spelaren ska dö, men överlag fungerade allt väl. Dessutom gillade jag miljöerna rejält, riktigt vackert och galet stämningsfullt.
Svar på inlägget
Space Space
Space
2006-04-06
Tomb Raider-demot finns att ladda ner via Xbox Live nu.

Någon som testat det än?
Svar på inlägget
Space Space
Space Space Space
Space Space
Space Space Space
Space
honken1
2006-04-01
Har precis spelat igenom det korta demot som finns att tanka ner och gillar det skarpt. Det känns verkligen som ett Tomb Raider för 2000-talet. Det går väldigt bra att kontrollera Lara, trots tangetbordet, och till någon av konsolerna lär det vara ännu bättre.
Det lovar väl, men efter att ha hört att det bara ska vara sex timmar långt börjar man ana oråd. Den som lever får se.
Svar på inlägget
Space Space
Space Space Space
Space Space Space Space
Space Space Space Space Space
Space
pew
2006-03-05
Ser faktiskt lite mysigt o kul ut, aldrig fått upp ögonen för ett TR innan, men nu verkar vinden vända :)
Uppenbar inspiration från Prince of Persia btw, på gott och ont. Tyckte det såg lite väl uppenbart ut ;o

Trailers
Inga svar på inlägget
Space
gastrikland_moi
2006-01-13
Jo det är sant! Lara Croft är på omslaget som nyss avslöjades. Ni hittar det här bredvid.
TRLEuroPackshot
Svar på inlägget
Space Space
Space Space
Space Space Space
Space Space Space Space
Space Space Space
Space Space Space Space
Space Space
Space Space Space
Space Space Space
Space Space Space Space
Space Space Space Space Space Space
Space Space Space Space Space Space Space
Space
honken1
2006-01-11
Jag har någorlunda höga förhoppningar på Laras kommande äventyr. Det ser bra ut, banorna verkar underbara och spelmässigt verkar det bli betydligt mjukare och behagligare än Angel of Darkness.
Jag tror, och hoppas, att det här blir den comeback miss Croft behöver.
Svar på inlägget
Space Space
Space
gastrikland_moi
2006-01-04
Film:
www.canalj.net...

Info:
- Due out March
- There's a saving grab function where if you miss a jump or fall a button will flash and if you press it fast enough she'll catch herself from falling.
- There's a bullet time feature, but not like you think. She has 2 moves, a slidekick (as you saw in one of the trailers) and a flip kick that makes her enemy pop into the air and when it does it'll go into bullettime to allow you to have extra damage. So no bullet time button, just moves that'll allow you to enter it.
- There's an over the shoulder targeting feature (i'm guessing like RE4).
- First level is called Flashback and starts with Lara climbing a mountain before entering a tomb.
- The game automatically saves after each event.
- So to not disappoint people like previous installments, they aren't announcing new features until they're up and running in the game properly.
- Every room has a different theme song.
- 75% of the game will take place in tombs or ruins
- QTE's will be used atleast 1 time each level
Inga svar på inlägget
Space
gastrikland_moi
2006-01-04
"Eidos/CD has hired a big celebrity to voice Lara in TRL. While OPM UK wouldn't confirm who it is, these are the options they gave

Elizabeth Hurley
Keeley Hawkes
Keira Knightley
Rachel Weisz

They've got a sample of it on their secret website

www.thestash.tv

Password is 987gh654."

Vem tror ni det är?
Svar på inlägget
Space Space
Space Space
Space Space Space