Från en pressrelease:
"Nästa generation av Xbox Live Arcades onlinetjänster är en integrerad del av Xbox 360 Dashboard och kommer fungera som samlingspunkt för Xbox 360-spelare. Här kan man ladda ned nya spel, komma åt sina spelsamlingar, hitta nya titlar och uppleva andra funktioner runt spelandet. Spelen på Xbox Live Arcade kommer att kosta 400, 800 eller 1200 poäng. Majoriteten av dem kommer dock att kosta 800 poäng eller mindre."
Ville bara tipsa om detta spel från Undead Labs. Ett av de mest prsvärda spelen jag spelat. Kanske lite "rough around the edges" men inget som stör väldigt i upplevelsen. Klart värt 1600 msp.
Jag har ettan sedan innan, men i ärlighetens namn blir det lite enformigt efter ett tag. Drog ner tvåan igår eftersom det var nedsatt, och tänkte att jag skulle testa i fem minuter. Det slutade med att jag satt i nästan två timmar...
Jag kan rekommendera det här spelet varmt, även om nyretro existerar är det få spel som är så fokuserade på enbart flow och poängsamling. De sex olika spellägena är så pass varierade att det inte behöver bli lika enformigt som i föregångaren. Skaffa! :)
Köp inte Motocross Madness. Dels är spelet inte särskilt bra, men framför allt så vägrar det att starta OFTA. Tre av de fem gånger jag har försökt starta spelet fastnar jag vid en svart skärm och måste starta om hela maskinen. Att få igång spelet kan ta en 3-7 försök....
Försöker spela Motocross Madness på 360n, men det vill inte fungera - allt som syns är en svart skärm. Det lustiga är att jag körde en snabbis igår utan problem, men nu är det stendött.
Jag har hittat ett par andra med samma problem, men inget särskilt utbrett. "Alla" andra spel verkar fungera.
Deadlight va ett bra spel med några irriterande problem för mig. Jag har inga fler intryck än de jag nämnde nedan förutom att spelet har en del som känns lite felplacerad och tråkig jämfört med de andra delarna och att den sista biten nästan va ospelbar gameplaymässigt sätt :)
Efter en sväng i demoversionen tyckte jag att känslan verkar bra, men vissa problem med screentearing, textur-popins och framerateproblem är riktigt dåligt. Varför i hela världen används unreal 3-motorn till detta?
Sedan måste jag säga att demot kan vara det sämsta någonsin. Den första banan från THPS är tillgänglig, men istället för en riktig vända på 2 minuter bryts demot med 30 sekunder kvar. 1 minut och 30 sekunders spelande på en bana med andra ord. Heja!
Det finns väldigt, väldigt, väldigt mycket skit bland indie-spelen på Marketplace, men Apple Jack 1 & 2 kan vara de bästa plattformsspelen på 360 över huvud taget. De kostar bara 80 MS-poäng var dessutom.
Någon som kommer att skaffa?
Demot visade att MC fungerar ypperligt på konsol. Visst att det är en återgång till version 1.6.6, men för de som inte spelat MC på pc kommer det nog knappt märkas.
Har testat demot lite och det verkar ha allt som var bra med det förra spelet minus det som var mindre bra. Har aldrig sett så mysigt kusliga och snygga miljöer i ett spel. Atmosfären är bara bäst. Det är verkligen som att spela i någon av Stephen Kings bättre böcker. De verkar ha tänkt på allt den här gången. Bravo!!
Ja, jag vet att rubriken antagligen är oförståelig.
Grejen är att jag lyckats komma åt spel som är borttagna från Live Arcade (Speedball 2 och Double Dragon) genom att gå in i mina gamla nedladdningsköer. Dock är det bara trialversionerna som är tillgängliga, eftersom Microsoft lustigt nog omöjliggjort ett köp genom att sätta priset till -1MSP. Finns det något fusk för att komma runt detta?